op naar de Middellandse zee!

19 augustus 2011 - Benicàssìm, Spanje

Hey allemaal,

Eergisteren zijn we van Cordoba naar Castellon gevlogen. We waren iets te laat opgestaan, en daardoor konden we niet in één haal door naar Berziers, Frankrijk. We konden pas rond 15:30 plaatselijke tijd weg, want het duurde heel lang met uitprinten van de vliegpapieren, en het tanken duurde ook weer een half uur. Daar begonnen we allemaal mee rond 12:30. We moesten ook nog een vliegplan indienen, en dat moest 1 uur van tevoren gebeuren. Daardoor werd het dus 15:30, ook al stond het vliegplan om 15:15. In het begin, boven Cordoba, hadden we een lekkere bries meewind, zo'n 8/9 knopen(14 km/u)! Onze groundspeed was daardoor ,i.p.v. 112, 121! Bij Cordoba was het nog niet zo heel hoog, maar toch al wel weer zo'n 2500 voet. We vlogen eerst naar een punt, dat benoemd was als ANANA(rare naam als je het mij vraagt)!! Daarna mocht ik een kwartiertje vliegen. Daarvoor en daarna was het redelijk turbulent, door de vele termiek in de bergen. In het flightplan stond dat we rond 16:49 daar aankwamen, maar door de harde meewind, waren we er ruim 10 minuten eerder! Daarna vlogen we naar Calles, daar stond dat we geen meewind meer hadden in het vliegplan, en dat klopte ook inderdaad, we hadden namelijk 16 knopen tegenwind. Daardoor waren we daar 2 minuten later!! Later zagen we ook nog een gigantische bosbrand, zie foto's!! Dat bedreigd(e) een stadje dat daar vlakbij ligt. Het wordt geblusd door blushelikopters en door vliegtuigen vanaf Castellon, zogenaamde sproeivliegtuigen. Wij moesten vlak voor de landing daardoor eerst nog even een rondje boven de Middellandse Zee draaien, aangezien die vliegtuigen binnen kwamen om water te tanken!

1. Tim:
    19 augustus 2011
    Hoi Mannen,

Fantastisch om jullie verhalen eindelijk te kunnen lezen! We hebben vandaag de jungle verlaten en zitten nu in Kia, een plaatsje vlak bij het vliegveld Kilimanjaro, net zuid naast het lettelijke dak van Afrika (5892 meter boven zeeniveau) De eerste plek na Arusha waar we internet hebben, al is het wel zo enorm traag dat het mij nog niet gelukt is via de browser email binnen te halen. Laat staan foto's, dat moet dus nog even wachten.

Ik vind het erg jammer dat jullie zoveel technische ellende hebben gehad, onze inspanningen waren juist bedoeld om dat te voorkomen. Het is wel gaaf dat jullie inmiddels zoveel ervaring hebben opgedaan met de techniek in jullie vliegtuig dat jullie er uit kunnen komen en dat het de pret niet mag drukken. (Marcel, gelukkig heb je wat gereedschap mee :-) Eindelijk kunnen jullie maximaal van de WMF genieten !

Of we hierna de komende week wederom werkend internet tegenkomen weet ik zo net nog niet, dus wensen wij jullie een fantastisch vervolg van jullie reis door Europa met de Europa!

Groetjes vanuit Tanzania !
    Tim, Monique, Joep, Annelotte en Isabelle.
  2. Annette:
    19 augustus 2011
    Lieve Wouter, wat zie je er stoer uit man achter de knuppel.
    Heb je nog aan je nieuwe lenzen gedacht....ja natuurlijk!!!
    Ga lekker verder genieten van je vakantie met pappa!
    Liefs & a BIG HUGG van mij
  3. P.J. de Vries:
    20 augustus 2011
    Lieve Wouter, wat beleef jij een geweldige vacantie je kan er bijna een reisverhaal in boekvorm over schrijven en die bosbranden, dat moet toch wel een spectaculair gezicht geweest zijn We vinden het erg leuk om op deze manier je te kunnen volgen, jammer dat we het begin van je reis niet thuis waren en wij als min of meer digibeten hebben nog geen laptop om daarop jouw belevenissen te volgen. Nu is het weer even over want vanmiddag gaan we naar Ouddorp en komen pas weer donderdagavond thuis. Opa zit een beetje in de lappenmand maar dat wist je al omdat opa niet met je kon tennissen, nu is eruitgekomen dat opa een nieuwe heup moet hebben en dan loopt hij weer als een kievit. Lieverd geniet van de vacantie en alles eromheen een dikke , dikke kus van opa en oma..
  4. Jan Strijder:
    21 augustus 2011
    Dag Marcel en Wouter

Wat een avonturen maken jullie samen mee. Als jullie terug zijn
    ben je wel aan rust toe. Alhoewel mannen van jullie leeftijd er
    juist energie van opdoen. wij wensen jullie een goede thuisreis
    en behouden vlucht
    Groeten van An en Jan