Cap d'Agde, 10 jaar geleden en nu weer!!

22 augustus 2011 - Agde, Frankrijk

Hey allemaal,

wij zitten nu al 2 dagen in Cap d'Agde, waar we 10 jaar geleden(toen was ik nog maar 3) ook waren. Sorry dat we een tijdje niks van ons hadden laten horen, maar de internetverbinding is hier héél slecht, typisch Frankrijk. Wij moeten op onze telefoons om de 20 minuten weer inloggen, maar op m'n IPhone gaat dat lang niet iedere keer, dus moet ik het maar 2 dagen doen zonder internet :(!!! Gisteren wilden we naar Annecy, bij Geneve, vliegen. Maar op de vlucht van Castellon naar Beziers Cap d'Agde, vonden we al dat de verkeersleiding slecht te verstaan was. Dus gisteren eerst maar even aan de draadjes van de radio zitten frummelen, toen leek alles goed. Ik ging met een noodzender achter een hangar staan, zo'n 300 m van het vliegtuigje vandaan. Toen moest ik telkens zeggen hoe ik hem verstond: 1=slecht 2=niet heel goed 3=neutraal 4=redelijk goed 5=perfect. Dat was telkens tussen de 4 en de 5. Even een radiocheck met de toren van Beziers-Cap d'Agde! Dat was ook tussen de 4 en 5! Even een vliegplan indienen, en in het vliegtuig stappen! Tenminste dat dachten wij. Na vertrek en goed radio contact met Beziers dachten we het radio probleem getackled te hebben: we vroegen Montpellier Approach om de CTR en TMA te mogen doorkruisen, maar helaas weer geen antwoord: tenminste wij konden het niet horen. Een andere Franse kist was zo aardig om de toestemming van ATC te relayen, en naarmate we dichterbij kwamen hoorden we Montpellier wel weer, maar dit is niet een situatie die je wilt hebben, zeker niet richting hoge Alpen etc. Dus besloten we uit te wijken naar onze vertrekhaven Beziers, vertrouwd, goed weer en wel goede radio verbinding. De landing kunnen jullie op video zien; dus na 35 minuten vliegen een illusie armer: geen vervolg naar de Alpen. Contact gezocht met de locale aeroclub wie hun radio's onderhoud, en dat schijnt een bedrijf te zijn op het kleine veldje van Montpellier; maar het is nu zaterdag, dus maandag zijn we de eerste, maar misschien zijn er ook wel een antal wachtende klussen. We besluiten morgen, zondag, een rustdag op het strand in te lassen, dan de weerberichten te bestuderen en dan kijken hoe nu verder.

Helaas is een belangrijk doel van de reis, nl. Italie, niet meer mogelijk. Maar dat zal onze pret niet drukken. Wat we allemaal al niet meegemaakt hebben pakken ze ons niet meer af.

Zaterdag en zondag weer heerlijk gegeten in Cap d"Agde, nog steeds prachtig weer: maar dat gaat dinsdag en woensdag hier sterk veranderen, dus proberen we maandag direct naar NL te vliegen, via een speciale low level route, zonder radio. Wordt wel een hele lastige planning, maar we moeten niet ingesloten raken in het slechte weer dat er aan komt.

Wordt vervolgd....

Groetjes Marcel & Wouter

1. Annette:
    22 augustus 2011
    Nou mannen, ik ben benieuwd hoe dat met de radio afloopt.
    Maar een dagje strand na al dat reizen is ook wel lekker.....
    misschien niet echt de bedoeling, maar wel goed om even te relaxen voor de grote terugreis.
    Ben je NOG niet in Italië geweest Wouter!!!!
    Hier is het eindelijk een beetje mooi weer, maar dan ook meteen warm, en vandaag is het windstil, pfft.
    Geniet nog een paar dagen met volle teugen.
    Annette
  2. Tim:
    22 augustus 2011
    Ha die Wouter en Marcel,

Met veel plezier hebben wij jullie verslagen gelezen en een deel van de foto's kunnen bekijken. De rest komt straks wel als we thuis zijn want het internet moet hier regelmatig worden aangeslingerd omdat de stroom steeds weer uitvalt.
    Ondanks de radio en andere storingen zijn jullie toch wel met een fantastisch avontuur bezig! Zoveel mensen zijn er niet die met een eigen kist even rond het iberisch schiereiland zijn gevlogen. Jullie hebben als crew jullie WMF nog beter leren kennen en hebben er nu eindelijk echt van kunnen genieten. Wij zijn heel erg benieuwd naar de rest van jullie verhalen.

Groetjes, Tim Monique, Annelotte, Joep en Isabelle.
  3. Mirjam:
    23 augustus 2011
    Hey,mannen. Nou het zit wel een beetje tegen he! Eerst de radio en nu het weer. Snap wel dat je niet kan vliegen. Hier is het ook waardeloos weer,hele dag regen en nu ook onweer. Wij verheugen ons erop om jullie weer te zien en uitgebreid de verhalen nog eens te horen. Want het wel een heel avontuur wat jullie meemaken! Maak er een fijne dag van! Hoop tot morgen . De hapjes staan al klaar! Liefs Mir
  4. Annette:
    24 augustus 2011
    Dus vandaag Midden-Zeeland? Of Middenmeer?
    Ik ben benieuwd
    Annette